De 5 beste tips & trucs van onze technische ondersteuning voor alle SafeLine installateurs

Onze fantastische technische ondersteuning is er voor u als het lastig of ingewikkeld wordt. Hier zijn hun vijf beste tips en trucs om uw dagelijks leven als installateur gemakkelijker en efficiënter te maken.

Wist u dat wanneer u SafeLine als uw partner in liftveiligheid kiest, u een levenslange technische ondersteuning bij het product krijgt? Ja, het is waar! Om dit te benadrukken hebben we onze technische ondersteuningshelden in heel Europa gevraagd naar hun beste tips en trucs voor alle SafeLine-installateurs. Dit is hun antwoord:

#1. Neem een multimeter mee

Een multimeter is altijd goed om bij je te hebben op locatie om uw apparatuur te onderzoeken. U kunt er bijvoorbeeld meteen een verouderde of leeggelopen batterij mee detecteren of als een stopcontact niet goed werkt. Behalve dat het handig is om de fout te achterhalen, is het ook erg handig voor onze supporttechnici de correcte en actuele info mee te geven.

#2. Blijf op de hoogte van versienummers

Voordat je ter plaatse gaat of support inroept, is het altijd een goed idee om te controleren of je de laatste versie van software en firmware voor uw apparatuur hebt. Dit om technische functies te garanderen en ervoor te zorgen dat alles overeenkomt met wat de supporttechnicus ziet. Een handleiding voor het bijwerken van de firmware voor de SL6/GL6 vind je hier.

#3. Configureer uw apparaat voordat u op locatie gaat

Start het apparaat op kantoor op en voer de noodzakelijke programmering uit voordat je ter plaatse gaat. Op die manier kunt u zich volledig concentreren op de installatie van het apparaat zodra je ter plaatse bent en hoef je zich geen zorgen te maken over het onthouden van specifieke parameters of andere details. Sommige technici houden zelfs liever een permanent apparaat op kantoor om ervoor te zorgen dat alle instellingen en parameters altijd met elkaar gesynchroniseerd zijn, zoals de huidige telefoonnummers. Sla de configuratie lokaal op in de LYNX app voor een supersnelle opstart van nieuwe apparaten

#4. Heb je de handleiding gecontroleerd?

Bij alle SafeLine-producten wordt altijd een snelstartgids meegeleverd, maar wist je dat je altijd de volledige handleiding beschikbaar hebt via de LYNX-app? Ga naar je huidig product en klik in de rechterbovenhoek om toegang te krijgen tot de volledige handleiding. Deze bevat veel belangrijke informatie die zeer nuttig kan zijn: zowel voor nieuwe installateurs als voor degenen die al eerder ervaring hebben opgedaan met het installeren van SafeLine-producten.

#5. Zit je met technische vragen? Bel ons en wij helpen u!

Hoewel SafeLine-producten zeer eenvoudig te installeren zijn, kunnen er altijd vragen of verwarring ontstaan over technische zaken. Als je ergens over twijfelt - bel onze technische ondersteuning en zij zullen je door het probleem heen loodsen. Geen vraag is te simpel of te ingewikkeld voor hen. Het is tenslotte onderdeel van je levenslange SafeLine-ondersteuning die je bij de aankoop van je product krijgt.

Klik hier om alle interviews met de technische ondersteuning van SafeLine op LinkedIn te lezen.