Vernieuwing van ons machinepark: afgerond

SafeLine investeert in nieuwe machines om te voldoen aan de grootste vraag ooit naar SafeLine-producten als gevolg van de digitale omschakeling. Deze investering verhoogt de productiesnelheid en -capaciteit en versterkt de kwaliteit van SafeLine nog meer.

Met de digitale omschakeling die in heel Europa ¨plaatsvindt, is de vraag naar toekomstbestendige SafeLine-technologie het afgelopen jaar omhooggeschoten.

De digitale omschakeling, waarbij technologie afstapt van analoge en 2G/3G-oplossingen, heeft de druk op klanten opgevoerd om upgrades uit te voeren die voldoen aan de nieuwe eisen. Ook de industrie ervaart druk om hun productassortiment te transformeren.

"SafeLine heeft nu in totaal vijf bestukkingsmachines, die twee complete productielijnen vormen en onze productiesnelheid is hierdoor op sommige secties tot 35% hoger geworden"

Als reactie hierop heeft SafeLine verschillende acties ondernomen om aan de eisen van de markt te kunnen voldoen. De meest prominente is een investering in nieuwe machines, in wat we ook wel de SafeLine machinekamer noemen, hier beginnen alle reizen naar de toekomst van liftveiligheid. De investering van SafeLine in een nieuwe bestukkingsmachine zal helpen om sommige delen van het bestukken tot 35% sneller te maken.

"Ons machinepark hier in Tyresö draait momenteel op volle toeren om te kunnen voldoen aan de uitzonderlijk hoge vraag uit de markt op dit moment. SafeLine heeft nu in totaal vijf bestukkingsmachines, die twee complete productielijnen vormen en onze productiesnelheid is hierdoor op sommige secties tot 35% hoger geworden. Zodra de wereldwijde tekorten aan componenten afnemen, zijn we klaar om de markten jarenlang van producten te voorzien en kunnen we snel terugkeren naar normale levertijden", zegt Mattias Rosenström, hoofd van de printplaatproductie in de fabriek van SafeLine in Zweden.

Als gevolg van de wereldwijde instabiele economische situatie door de pandemie, heeft de toegenomen vraag naar toekomstbestendige technologie geleid tot langdurige problemen met de levering van componenten.

Maar dankzij de interne ontwikkelingsafdeling van SafeLine kunnen wijzigingen in bestaande producten lopend worden aangebracht. Dit toont de werkelijke voordelen aan van het onder één dak hebben van de technische middelen van SafeLine in Tyresö in Zweden.

"Al onze afdelingen werken zo hard ze kunnen om onze huidige producten te modificeren en aan te passen aan nieuwe componenten en materialen zodat we sneller kunnen leveren wanneer dat nodig is. Het is dankzij de geweldige inzet van onze medewerkers dat we de hoge kwaliteit kunnen behouden waar SafeLine bekend om staat, en dat we kunnen blijven leveren", zegt Geert Maurissen, SafeLine Group Managing Director.

"Voor ons is dit echt een winnende strategie geweest. Dit is een bijkomend voordeel van de keuze voor SafeLine dat volgens mij onbekend is voor veel klanten."

Dat alle afdelingen zich onder één dak bevinden bleek vooral tijdens de covid-19-pandemie van onschatbare waarde voor SafeLine, legt Geert Maurissen uit.

"We lossen een probleem of een vraag vaak in één middag op, terwijl dat anders wel een week zou kunnen duren voordat het afgehandeld is. Voor ons is dit echt een winnende strategie geweest. Dit is een bijkomend voordeel van de keuze voor SafeLine dat volgens mij onbekend is voor veel klanten."